onsdag 30 december 2009

Ja ha ja!

Då var denna julen över! Julaftonen firade vi här hos oss i Hagstad med alla barnen, ALLA hundarna det vill säga både våra egna ock Sandras o Daniels hundar och Ida och Samuels hundar ock lilla barnbarnet ! Härligt att ha alla samlade!! Lille Casper tyckte INTE om tomten......alls se själv


För att göra en lång historia kort så har min lilla Auktionshäst nummer 18 flyttat till Ida o Samuel i Lönsboda och vi har fått hit flyttat Samuels tävlingshäst Stirling(tror jag det stavas eller Sterling) en stttoooooorrrrr gosse på sisådär 1,78minst i mankhöjd som behöver strikt passning efter en skada i ett framben dvs inga vilda lekar i en knutig vinterhage så nu står han på vår cementplatta bakom stallet på dagarna med en av dom små Shetlandshingstarna som sällskap!
Givetvis så dan innan julafton får denna stora gosse en våldsam klåda, han gnuggar sönder sitt huvud på stolparna i stallet och stirriga jag sover inte en blund på flera nätter!!! På julaftons kväll mellan middag ock julklappsöppnande går jag , Ida o Samuel ut i våra fina festkläder ock klipper av Sterlings hela päls(ifall han hade drabbats av elaka små pälsätande löss så tänkte vi att dom skulle inte ha en chans att kalasa på denna gossens päls illafall!!

TACK UNDERBARA SNÄLLA MALIN världens bästa o snällaste veterinär FÖR DU RYCKER UT I UR OCH SKUR DU ÄR HELT ENKELT BÄST!! Efter Malins behandling är nu Stirling eller Sterling klådfri och frisk igen, Tack gode gud för det!!

Måste bara sätta in ett foto på Nellie och Jonha när dom öppnar sina Julklappar!



Det var mer jag behövde berätta för er men det har jag glömt!! Ber att få återkomma!!

Inga kommentarer: