tisdag 23 mars 2010

Huvet under armen

och ingen arm!
Jag och lilla Ida skulle som sagt på Utställningstripp till Malmö i söndags! Det började bra, dom första fyra minuterna! Ingen bensin på bilen och plånboken i säkert förvar hemma på byrån! Duktig idiot!

Tur att tösabiten hade sin plånbok med och lite resurser på bankomaten så Blåa bilen från Stockholmsresan i December kunde få en liten sluring i sin mycket törstiga tank!! Ja det började ju bra men skulle snart bli mycket värre!! Vi kom helskinnade fram till Malmö och fick efter mycket om och men en parkering så långt från mässan som det bara kunde bli möjligt! I vaccinations kontrollen plockade vi fram alla hundarnas papper den urgulliga tjejen Martina kollade med vant öga igenom hundarnas vaccinationer, lilla Emmelis var den sista och då säger hon.............................................................denna hunden får inte komma in för hon har inte fått sitt 1 års vaccin! VA sa jag det är klart hon har, jag har aldrig glömt att vaccinera mina hundar, men Martina envisades och sa denna hunden fyllde ett år för några dagar sen! Visst fan sa jag den 11 mars!!!

Jag kände hur jag höll på att svimma, blodproppen for runt i huvet och jag kände hur den om en sekund skulle ge mig en stroke! Mina kranskärl runt hjärtat snodde runt och krumbuktade sig och skulle snart brista och ge mig en sån jävla hjärtinfarkt så min sista resa skulle bli i svarta bilen i en trälåda och hela familjen skulle behöva sitta runt om lådan och säga adjö till sin knäppa gamla mor mitt på söndagseftermiddagen!!! Jag kved fram... Vad gör jag nu?? Martina sa, du får lämna henne i bilen! Aldrig i livet sa jag vi har parkerat så jävla långt härifrån, skall mitt lilla barn sitta själv i bilen långt härifrån, aldrig, någon kan göra inbrott i den blåa och stjäla henne, hon kan få värmeslag, nej aldrig jag lämnar henne i nån bil, aldrig nånsin! Du kan åka till djursjukhuset och få henne vaccinerad, sen får hon komma in. Jag bad Ida springa och se hur många hundar det var kvar innan vi skulle in, min raska dotter kom snabbt tillbaks och sa, det är 15 hundar före oss mamma! det innebar att vi inte skulle hinna att åka å få Emmeli vaccinerad. Snälla Martina sa då, hon såg väl att jag var nära döden och hade börjat se ljuset i tunneln, låt hunden stå kvar här så tittar vi till henne medans ni går in! Vi tog ut Fister, Musica och Jonha och lilla Emmeli sa...jag då, inte kan du lämna lilla mig här! Mina tårar brände innanför ögonlocken och jag sa till min lilla hund, matte kommer snart tillbaks igen. Hon satt precis innanför dörren i veterinärinsläppet och jag undrar vad folk tänkte när dom såg denna lilla ledsna hund i en stor stor bur alldeles ensam!! Vi kom fram till ringen och där möttes vi av Bibbi, Gunilla, Bernt och Lena jag förklarade för dom om lilla Emmeli och jag tror minsjäl dom blev lite ledsna och tyckte synd om mig allihopa åtminstone kände jag deras stöd i denna hemska situation! Tack!

Jag ringde hem till Anders och bad honom köra ner till Malmö och hämta hem lilla Emmeli! När jag lagt på luren så kom jag ju på att Gud (inte för att gubbjäveln finns men det låter ju bra)belönat mig med den bästa mest underbaraste lilla svägerska på denne jord och bosatt henne i självaste Malmö. Tänk jag har bara en svägerska och hon kunde ju lika bra bott i Gällivare!! Jag ringde till min lilla svägerska och förklarade läget, det tog ett Ögon-Blink så var hon på plats med sig hade hon mosters lilla flicka Petra! Dessa båda änglar kom för att rädda lilla Emmeli och mej ur detta trauma!! Emmeli följde glatt med flickorna, dom fick hennes stamtavla och skulle ta henne till Djursjukhuset i Malmö för att vaccinera henne och sedan komma och lämna tillbaks henne på utställningen! Efter en stund ringde dom och sa att det kostade 850:- att vaccinera henne och jag sa aldrig i livet att dom skall få så mycket pengar av mig för ett valpsjuke vaccin så jag frågade min kära svägerska om hon kumnde ta hem henne och passa henne tills vi var klara, självklart sa hon!

När vi så äntligen skulle köra hem så ringde jag till Anette och sa nu är vi klara så nu kommer vi och hämtar Emmeli! Det behöver ni inte sa min kära svägerska för hon skall stanna kvar här, vi älskar henne och hon trivs här!! Jag svarade det funkar inte så! Rasmus skulle bli galen om jag inte har Emmeli med hem! Så Emmeli är här hemma och min svägerska är ledsen och min Rasmus är lycklig... Emmeli hon verkade nöjd med sin dag i goda släktingars lag!



Hem kom vi, hundarna var med, Blåa bilen var med, flickebarnet var med så slutet gott allting gott!

Lilla Emmeli skall få sitt vaccin på fredag!

Om en vecka skall jag köra till Stockholm...hur fan skall det gå? Vill redan nu passa på att varna varenda en bilhandlare i hela Stockholms län: Ser ni en blå bil med en tokig Skåning i lås grindarna snabbt som bara fan själv!!!

5 kommentarer:

Inga sa...

Det känns som om det vora bra om jag kom ner & hämtade dig på fredag. Packar din väska med det som du ska ha med dig :-) Vi bor ju ändå så nära varandra......

ryska kvinnor sa...

Jag håller med Kraxpelax: demokratin är hotad.

Fia Tapper sa...

fin blogg :)
http://www.tappeer.blogspot.com/

chuck norris meme sa...

I like your blog alot :)

schon zindagi sa...

i got the intensity of ur love for ur dog........