onsdag 4 juni 2008

Nu är det mycket!

Först av allt resan till Tånga Hed........efter 1 timme och 55 minuters sömn var det dags att stiga upp och packa ihop hundarna!!! Halv fyra började vi köra mot Göteborg men vi missade någonting jag och vovvarna kanske någon vägskylt vad vet jag men helt plötsligt var vi på väg till Karlstad......jag hade kollat vägsträckan på Hitta.se och visste det skulle vara 34 mil enkel resa, helt plötsligt stod mätaren på 41 och jag kan garantera just då var jag inte ens i närheten av Tånga Hed, med lite panik känsla som kom smygande ringde jag till Inga o Hasse som jag visste ochså satt i bilen på väg till Tånga Hed!!! Förklarade läget för Hasse som tog fram kartan och förklarade att jag var helt åt H-E på väg åt fel håll.
Han dirigerade mig tillbaks till rätt väg och summa summarium det blev en liten omväg på
19 mil:-)) !!!Bra jobbat Nordgren!

Jag kom ju som sagt dit i sista minuten, vid veterinärbesiktningen skulle veterinären kolla hundarnas chipnummer så dom stämde i hop med deras pass, jag var ensam och hade fyra hundar med mig så det tog lite tid men allt stämde och veterinären var mycket nöjd och glad. Nu tycker man ju att min Bad Luck skulle räcka men Icke sa Nicke jag köpte ett program slog upp sidan med Australisk Terrier och såg till min fasa att Juppie inte var med men att Curry var med på två ställe. När jag anmälde betalade jag för fyra hundar och fick fyra kvittenser tillbaks, när sen nummerlapparna kom var där bara två hundar med så jag ringde genast till den som hade hand om det hela och hon skulle rätta till felet det vill säga dom hundarna som jag inte fått nummerlappar på skulle hamna rätt i katalogen men skulle få andra nummer på lapparna. Hur rörigt detta blev när det sedan var dags att gå in i ringen kan ni ju själv räkna ut!!!! Så här blir det när mina kära döttrar lämnar sin förvirrade mamma helt i sitt öde. Passa er flickor för att få förhinder fler gånger när det är dags för en sån här idiot tripp. Glömde att säga att jag blev så akut kissnödig och stannade utanför en bilverkstad som jag trodde var stängd och kissade minst 10 liter på asfalt(om det stänkte på skorna), men tyvärr där var inte stängt, och dessutom på vägen utanför körde bilarna åt alla håll min skånska rumpa höll på att orsaka trafik olyckor och Kaos!!!!! det är sån här jag är...helt enkelt!!!! Kram hela dan Tina

Inga kommentarer: