fredag 20 mars 2009

Lite Uppdateringar!

Astas valpar är nu en och en halv vecka gamla lilla Mini är fortfarande pigg och har växt litegrann! Asta är jätteduktig med sina valpar så nu efter denna tiden funderar jag på att sova åtminstone några timmar i sträck....men jag har ännu inte bestämt mig säkert!!!!

Lilla Q kullen är 8 veckor på söndag och idag har jag haft ett stort jobb med att söka Dispens från Grundreglerna där det står att valparna skall vara kvar hos sin mamma tills dom fyllt 8 veckor, efter både samtal med Länsstyrelsen och ett ja från Skk s Vd Ulf Uddman fick jag så min Dispens! Jag följer ju blint alla Skk s regler och skulle inte ens tänka tanken att leverera valparna 1 1/2 dag innan dom fyllt 8 veckor trots att valpköparna verkligen legat på:-))men sån är jag lagar är till för att följa oavsett hur tokiga dom är.

Lille Reidar skall till Stenestads Hästklinik och Veterinär Göran Ryden nästa Fredag Kl 11 vi skall se om det på Kirurgisk väg går att hjälpa Reidar att bli av med den sista ärrbildningen! JAg har som sagt varje dag...varje dag morgon o kväll i 1 1/2 månad tvättat och smort hans ben oavsett vinterkräksjuka o annat skit har jag inte svikit honom en endast dag det har gett utdelning ingen fattar att det har gått så här snabbt att få killen så här bra och det gör mig så glad o stolt!! så skam den som ger sig!

I morgon är det utställning i Malmö lilla Skrållan skall göra debut med sin nya matte o åka på sin första Utställningstripp med sin nya Skånska familj...spännande!

Min bästis Jenny har varit i Näsum med Juppies gamla bror Ganescha båda från vår B-kull som blir 9 år i år... han har blivit ögonlyst o PAtellaundersökt för första gången i sitt liv och allt var bra med honom så nu skall vi se om gammel gubben vet hur tjejerna skall tas:-))

Skulle sätta in Bilder både på Astas valpar och Reidar men det funkar inte i kväll så jag får väl ordna det i morgon i stället!
Kramar Tina

1 kommentar:

Upplagd sa...

...du är verkligen beundransvärd!