måndag 30 mars 2009

Jag har fått Bassning!

Så nu är det bäst jag tar mig i kragen:-) Jag har fått bassning för att jag inte svarar så snabbt på mail som jag gjorde förr och för att jag skriver för sällan i Bloggen det är i och för sig bra för då är det ju många som bryr sig om både mej och mina fyrbenta!!
Jag skall försöka Obs försöka att bättra mig kan jag inte det så får jag väl se till så varje dygn har fler timmar!!!

Först Astas valpar dom växer o frodas och ser verkligen jättefina ut, lilla Asta är en helt underbar mamma...Ammi jag kan inte tacka dig nog för att jag fått möjligheten att ta denna kullen valpar efter Asta, vet inte hur jag nånsin skall kunna återgälda det, får fundera ut något!! I dag har jag börjat ge lilla Mini tikvalpen valpfoder, dom andra i gänget är stora och tjocka nog så dom får vänta ett tag till. Hon tyckte det var jäkligt gott och kastade sig över maten med glupskhet som en vuxen varg...vad skall det bli av denna lilla tös!!!

Reidar skulle varit hos Veterinären förra veckan men tyvärr fick vi ringa återbud för att bromsarna på bilen pajade trist men å andra sidan var det bättre dom gjorde det innan vi hann koppla transporten o lasta hästen o ge oss i väg! Det var tydligen inte varken min, Reidars eller Idas tur att lämna jordelivet ännu! Vi fick en ny tid och skall iväg på Torsdag! Han blir lite bättre för varje dag, tänk inte en enda dag jag har känt att nej jag orkar inte fixa hans ben idag han klarar sig nog till i morgon det är en skön känsla!!!!!! I morse efter jag var färdig med honom tänkte jag att vi skall ändå snart iväg så lite lite lite lera kan väl inte skada så jag släppte honom i den stora hagen Å du milde himmel vad han Sprang o Bockade i full fart gick det runt å fram å tillbaks o hit och dit så efter en kvart var jag tvungen att ta honom o släppa in honom i den lilla hagen vi har gjort till honom, jag var livrädd för att han skulle halka o gå om kull o bryta både nacke o ben!

I helgen var vi på hopptävling med Ida och hennes häst Gwynnivear, Sandra och Lille Casper var ochså med och hejade, känner mig riktigt stolt och en riktigt duktig mormor som hunnit med att introducera Lilleman både på Hundutställning och Hästtävlingar lika bra att börja i tid!!! Han är så snäll och söt den lilla gossen så det är tur att han redan tillhör vår familj för hade jag sett honom ute någonstans så hade jag förmodligen kidnappat honom!!! :-)

Hur som helst gick det jättebra för Ida, i 1,10 blev hon 2:a av ca 60 startande och i 1,20 fick hon ett litet nerslag annars förutom den rivningen red hon så bra och fint och vi är så stolta över henne, förra helgen tävlade hon ochså då blev hon 6:a i en jättestor klass! Kämpa på Gumman du är jätteduktig och förtjänar det bästa dessutom har du en stor Fanclub!!!

HAr massor mer att skriva men vet inte var jag skall börja så jag fortsätter i morgon!
Natti Natti
Tina

Inga kommentarer: