torsdag 21 maj 2009

Lilla Lilla Juppie

Min prinsessa, min lilla diva, min bästa vän, min varje dags glädje blev sjuk på utställningen i Hörby i Lördags! Hon och jag var ute och gick en promenad innan vi skulle in i ringen och hon gick hela tiden o puffa med nosen på mitt ben, jag sa till henne vad gör du gumman, sluta, du gör så jag snubblar o står på huvet!!! Inne i ringen var hon heller inte sig lik hon kämpa på o visade sig så gott hon kunde men nej det var inte som det brukade, denna lilla tjej o jag VI HAR REST TUSENTALS MIL I HOPA HON ÄR MIN BÄSTA VÄN O I BILEN PÅ VÅRA RESOR HAR jag lättat mitt hjärta MÅNGA gånger och hon har lyssnat så där jätte smart o man har sett på henne att hon tänkt , var inte ledsen matte det kommer att ordna sig, du har ju mej jag finns ju alltid här för dig!
Juppie blev i alla fall 2:a bästa tik o Bir veteran o direkt när vi kom ur ringen åkte jag hem med henne jag sa till alla Juppie är sjuk hon ser inget o nu åker jag hem! Jag ringde till Juppies favorit veterinär direkt och han sa kom kom med den lilla tjejen meddetsamma, gulliga underbara Florin!!!!!!När vi kom stod han i dörren o tog emot oss direkt och det tog inte lång tid förren han konstaterade att min lilla gumma fått en propp, eller en hjärnblödning! Hon ser ingenting o hon blir orolig så fort hon inte hör min röst,i morgon fredag skall vi till Christoffer och ögonlysa henne och se hur illa det tagit! Jag har varit ett nerv vrak hela veckan och jag har gråtit så mycket så jag kunde fyllt hela Östersjön med tårar jag kan helt enkelt inte tänka mig ett liv utan min lilla Juppie, denna ljuvliga lilla tös som förgyllt mitt liv o varit min stolthet, min ängel och mitt allt i nio år det kan väl inte redan vara slut.....snälla snälla snälla! Juppies gamla mamma Nellie går efter henne hela tiden o föser henne åt rätt håll visar var vattenskålen är och om Juppie går o lägger sig någonstans är Nellie där direkt o lägger sig tätt intill med sitt lilla huvud på sin lilla flickas rygg... alltihopa är totalt förjävligt fy fan vad jag är ledsen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2 kommentarer:

Ewa Karlsson sa...

Hej Tina!
Har varit ute & kollat din dagbok för att se om du har skrivit något om din tös flera gånger sen jag läste om henne på Maries sida.
Jag lider med dig & känner din smärta. När våra älsklingar blir sjuka känner man sig så hjälplös.
Tänker på dig & din Juppie & hoppas att hon kommer att forts. följa dig lång tid än.
Många kramar från Ewa i Motala

Anette sa...

Hej Tina!
Mina tankar är hos dig/din familj och Juppie!
Du vet att jag vet hur jobbigt det är och jag hoppas verkligen att allt löser sig till det bästa för er!
Kram Anette