torsdag 7 januari 2010

Häromdagen

var jag på bilverkstan i Hässleholm, dom som gjorde min lilla vita fin efter att den blev mosad av en stressad polack ni vet!! Vi har mosat en annan bil nu i familjen när vi var tvungna att tvärbromsa för en stor vildsvins galt, bilen fick sladd o for i diket över ett par stora stenar för att slutligen stanna i en björk! Ingen blev skadad mer än bilen!!

Nu var det så dags att be dom fixa till denna mosade bilen! Framför mig stod ett äldre par o diskuterade med bilmekanikern om problemen med deras bil! det äldre paret sa hej ock tackade för sig ock gick iväg jag själv framförde mitt ärende på en minut ock gick jag också!! När jag kom ut på parkeringen stressad som fan hittade jag inte min bil, jag kände paniken komma smygande! Jag måste sett vettskrämd ut för det äldre paret skyndade fram o sa vad är det lilla vän har något hänt? Ja sa jag jag hittar inte min bil o jag lämnbade den med nycklarna i, damen sa skall jag ringa till Polisen ja tack sa jag med gråten i halsen!

OOOOPPPPSSSSS damen pratade med polisen ock jag hörde hon sa något om stulna bilar när jag bara skrek nej lägg på för guds skull! Min bil står ju där sa jag o pekade min Blåa bil, min nya fina blåa bil!! Damen tittade på mig som om jag var färdig för PIVA (psykintensiven) när jag kom ut från bilmekanikern så tittade jag ju efter min lilla vita bil men det kunde ju inte hon veta!!!

1 kommentar:

Upplagd sa...

lilla vännen, det där med färger är ett otyg.
Skönt att äventyret slutade lyckligt.
P&J/Eva