måndag 11 januari 2010

Helgen

har varit rent ut sagt jävligt tokrolig!
Jag har hunnit med att resa tur ock retur till Göteborg en nätt liten resa på en sisådär 124 mil, jag har hunnit med båda svärsönernas födelsedags kalas, jag har hunnit med att jobba 1 natt ock allt detta sedan i fredags!! Bra jobbat gamla käring!!! Du håller fortfarande måttet!!

I Göteborg träffade jag Heddas ock Lovis matte, det var verkligen jätteroligt en sån go människa med en härlig humor! Hon var vår proffs fotograf i lördags så alla bilderna på nyhetssidan har hon tagit!! Vi skall träffas flera gånger var så säkra!!

Jag träffade min världens bästa Jonna hårfrisör hon är på första sidan, nu håller alla med mig om att det klär henne jäkligt bra att posera med en Röd liten terrier tik!!! Inte vilken liten röding som helst utan en liten divig stjärna
3 x valputställning = 3 x Birvalp dessutom var hon kvar i finalringen bland alla Birvalparna till valp nummer 6! Jag erkänner det gjorde svid i hela kroppen det är nog så det känns att ha Blås gitarr...är det de Eva? Så det känns tror du???

Jag tycker i allafall att Jonna borde ha en liten röd Australisk Terrier tik så det så!!

Jag träffade lilla hårfrisörskan Emelie också som var arg o besviken för att jag inte anmält Emmeli till utställningen men det ville jag ju inte eftersom Emmelis syster Tuva skulle komma! Tvåbens Emelie var inte sur du kommer att bli stolt över fyrbens Emmeli så småningom det lovar jag dig!!!!

Jag träffade mina underbara valpköpare Tuvas matte ock husse Yvonne o Jonny ock sannerligen blev dom utställningsbitna!! Dom har en sån ljuvlig liten tik så det är jag glad för att dom blev bitna!! Av utställningslivet menar jag!!

Ja det har varit en helt vanligt galen helg, inget konstigt alls att fara fram ock tillbaka som en Skånsk tok som skall försöka hinna så mycket som möjligt på så lite tid som möjligt! Jag har fortfarande en blå bil parkerad utanför huset:-o så Göteborg jag kommer tillbaks nästa år!!

1 kommentar:

Upplagd sa...

Åh vad det lät himla trevligt! Med snofsiga vovvar och glada människor.
Vi tycker ändå det är rätt spännande med det hela och visst skulle det vara kul om Alfonz kunde bli en champinjon. Men då måste du låta oss stå för vissa saker...Vi tar det på kammar´n. Just nu ser Alfonz ut som ett uppstoppat obäddat miniatyrlejon. Värmer gott om fötterna! Kramis/Eva