torsdag 2 april 2009

Reidar!

Jaha idag har vi så varit iväg med Reidar hos Veterinär Göran Ryde´n och Vet Carolin Johansson på Stenestads hästklinik!
Ett besök som jag både fasat för och sett fram emot!
Jag var så nervös så jag sov inte en endaste liten sekund på natten, min största fasa var att dom skulle skaka på huvet o säga tyvärr..... båda veterinärerna var upprörda och hade aldrig sett något liknande, så med facit i hand har min taktik varit rätt från början och låta min egen Veterinär Malin ta första smällen för jag vet i ärlighetens namn inte hur dom skulle reagerat i Stenestad om jag tagit dit Reidar från början nu är han ju trilijoner mycket bättre än vad han var för 1 1/2 månad sen ändå så var dom väldigt upprörda över hur i hela friden någon kunnat utsätta honom för detta kanske hade Göran direkt sagt att det inte fanns något mer att göra för min gosse! Efter en hel del funderande fram och tillbaks och med mina bedjande ögon och knäppta händer som i bön och ansiktet vänt mot Mecka:-) kom dom så fram till att dom skall prova att operera min lilla häst! Dom har aldrig gjort denna operation innan men lovade att göra allt dom kan att få denna operation att lyckas så lille Reidar skall bli deras lilla Pilotfall! På måndag kväll skall vi lämna honom och på tisdag förmiddag skall han opereras! Carolin informerade mig att sövning och operation är så klart en stor risk och allt kan hända men som jag ser det har jag inget val, jag har gjort allt jag kan för Reidar nu här hemma och snart är det dags för flugorna att vakna och jag kan bara se det framför mig hur dom kryper runt på hans ben!

När jag ringde och berättade om Reidar att jag köpt denna lilla misskötta vanvårdade häst så berättade jag ju ochså att han givetvis inte var försäkrad och att jag så klart fick bekosta alltihopa själv, jag fick idag kostnaden för dagens besök, operationen och eftervården(vet inte hur länge han måste stanna kvar efter operationen)det är mycket pengar för mig, men om jag skrapar överallt precis överallt så skall jag lyckas att få ihop pengarna så min gosse kan bli frisk och få gå på sommarbete och leva livet utan att ha ont mer för mig är det mer värt än alla pengar i hela världen! Jag kommer att vara ett nerv vrak nästa vecka innan jag vet att Reidar har klarat operationen och vaknat ur narkosen!

Tack miljoner tack till alla på Stenestads Hästklinik för dagens besök och för att ni tog så väl hand om Reidar och oss ni är Guld Värda!





Här står lille Reidar och spanar!!!
Vi tog ut fönstret i Reidars box så han kan kolla in vad vi pysslar med, han är otroligt fäst vid mej så han blir ibland lite orolig om han inte vet var jag är så på detta enkla vis kan han följa allt som händer på vår gård!! Smart tycker jag och det gör Reidar ochså!


Sen vill jag ochså skriva att lilla flickan eller Mrs Pepperpot som hon skall heta som betyder Teskedsgumman på engelska fortfarande är pigg som tusan vad skall det bli av detta lilla knyte månntro???



Det var allt för nu!
Tina

1 kommentar:

Inga sa...

Håller alla tummar & sporrar för att allt ska gå bra med Reidar nästa vecka.
Att kalla den lilla tiken för Teskedsgumman är nog ändå en överdrift. Kryddmåttsgumman skulle nog varit mer sanningsenligt :) Det var väl en liten yttepytte gullfjun!