tisdag 15 september 2009

En helt vanlig söndag!

Dagen började med att älsta sonen ringde tio i fem på morgonen o bad o få bli hämtad i MALMÖ dom hade varit i Köpenhamn på firmafest o sonen hade blivit av med resten o stod nu ensam o frösen o inte nykter i Malmö! Själv hade jag somnat vid tre tiden på natten för örat värkte så jag kunde inte sova!! Vad gör man inte kan man låta sin lille gosse stå alldeles ensam i detta tillstånd så jag o Anders som också vaknat körde o hämtade sonen som nu inte längre var ensam för han hade träffat 4 obs 4 söta flickor som inte heller kunde ta sig hem, vad gör man tar man bara två av dom o låter dom andra två stanna kvar...nej det gör man inte så vi lastade in 5 onyktra ungdomar i baksätet o körde dom 5 milen hem igen! Flickorna tippade vi av i Höör dom tackade så mycket för vänligheten o vinglade sedan bort längst vägen!

Väl hemma så gick jag o lade mig igen Anders stannade uppe och tog hand om onyktra sonen ock vovvarna som nu var vakna allihopa o glada för att vi var hemma igen! Jag vaknade av att telefonen ringde vid halv tio ock flög ur sängen fan jag hade försovit mig! Jag och Sandra äldsta dottern skulle åka på hopptävling med yngsta dottern Ida hade vi lovat! Om vi inte skulle missa henne var det nu jävligt bråttom, halsa en kopp kaffe på med kläderna o iväg!

Vi kom precis när hon red första klassen, det var kallt och blåsigt o regnigt o vi hade alldeles för lite kläder på oss både jag ock Sandra o vi frös som bara den!

Här Sandra, Ida, Gwinny och Samuel min nya kära svärson! Obs läs tidigare inlägg om Samuel= Svärmorsdröm! Och så blev det nu tillhör han familjen!



Här LITEN Ida ock STOR Gwinny



JAg hade lovat Pernilla som har valparna efter Nellyson's Grafitti Kitty att svänga inom ock kika på valparna på hemvägen så det gjorde vi dom var jättefina och trevliga allihopa vi tog lite kort på dom, jag föll för en av hanvalparna som var jätte jätte fin!

Liten vacker Fister son!



Vi sa hej till Pilla började köra hemåt jag ock Sandra vi var inte säkra på vilken väg vi skulle när vi kom fram till ett Stop så vi ringde till Ida ock hon svarade hade det varit jag skulle jag svänga vänster så det gjorde vi, full spätta på värmen för vi var fortfarande jättefrösna vi hade kört en bit och skulle precis svänga till höger när jag slog en blick åt sidan och såg en svart ponny komma i full galopp mitt i vägen, jag tittade på min kloka dootter och hennes blick sa att vi var tvungna att stanna ock försöka fånga det lilla kräket! Så vi for ut ur bilen fick stopp på hästen ock lockade honom till oss genom att prassla med min cigarett ask...vad är det med hästar som gör att dom går på denna lätta varenda gång är dom månne stor rökare allihopa?????

Stora dottern i viktigt samtal med Polisen lägg märke till den fina rosa grimman vi gjorde av ett hundkoppel!



Frusna dottern med en ponny på rymmen!



Det stannade massor med bilar men ingen visste vems hästen var!! Nu ville vi hem så jag ringde till Pilla räddaren i nöden som kom ock tog över rymlingen!



Så skönt att vara hemma drack massor med kaffe o värmde mig lite fyllde på med penicillin ock lite Alvedon o tänkte bädda ner mig när jag plötsligt blev påmind om att jag ju faktiskt varit på Auktion dagen innan o köpt nummer 18 så på med varma kläder ock ut i hagen för att titta till henne! Söta lilla tösen jag hade panik över mitt impulsköp dagen innan men nu är jag glad och stolt att jag gjorde det, vågade köpa henne! Med lite mat ock kärlek kommer hon att bli en riktigt fin häst!!

Idag har jag ringt till min Malin veterinär ock bekänt att jag gjort det igen.......
hon svarade det gjorde du rätt i, jag visste det, hon är bäst!!

Så mina vänner det var en helt vanlig knäpp dag hos oss! Vi körde inte bensinstopp en enda gång det är ju alltid något eller hur lilla Sandra?

Kram Tina

4 kommentarer:

Anonym sa...

Låter ju som en helt vanlig söndag..... :-)
Tur ni slapp åka bärjare!!! Det har vi ju provat på... hi hi hi

Upplagd sa...

ååå jag älskar "vanliga söndagar". I alla fall att läsa om dom hos alla andra:))

RASMUS sa...

du kunde lagt undan pengarna till mig istället, är i stort behov! haha

PUSS RASMUS! =)

Kennel Nellyson's Dagbok sa...

Ha Ha lilla Jenny min polare i livet ja vi har minsann åkt bärgare! Det är en sån sak man ALDRIG glömmer speciellt inte när vi blev nerhissade från bärgningsbilen precis vid bensinpumpen framför en last med snygga unga män på väg till fotbollsmatch...den du!!!
Puss