tisdag 29 september 2009

Nu gick det inte längre!

REIDAR




LILLE REIDAR HAR FÅTT SOMNA IN NU DÅ HANS SJUKDOM TROTS ALLA VÅRA FÖRSÖK INTE GICK ATT BOTA. DOM SISTA VECKORNA FICK HAN GÅ MED SINA KOMPISAR UPPE I VÅR STORA SKOGSHAGE DÄR DET FANNS MASSOR MED KLÖVER OCK GOTT SAFTIGT GRÄS OCK ÄTA SÅ MYCKET HAN ORKADE. DET ÄR ETT HÅRT SLAG FÖR JAG TRODDE HELA TIDEN ATT VI SKULLE KUNNA BOTA HONOM MEN DET GICK TYVÄRR INTE.

SOV GOTT LILLA GUBBEN



JAG FICK ETT SMS AV MIN STORA KLOKA DOTTER:
MAMMA DU GJORDE VERKLIGEN ALLT DU KUNDE FÖR HONOM. NU SPRINGER HAN OCK JUPPIE PÅ DOM GRÖNA ÄNGARNA I HIMLEN.

MIN LILLA SANDRA DOTTER GLÖMDE BARA EN VIKTIG SAK ATT JUPPIE TYCKTE HÄSTAR VAR STORA OCH HELT ONÖDIGA OCK OM MAN VAR TVUNGEN ATT VARA I STALLET BLEV MAN SMUTSIG OCK LUKTADE ILLA OM DET VAR NÅGOT LILLA FINA MADAM JUPPIELAINEN AVSKYDDE VAR DET ATT SMUTSA NER SIN VACKRA, GLÄNSANDE RÖDA PÄLS, SÅ JAG HOPPAS VERKLIGEN ATT DOM ÄR I HIMLEN OCH PARADISET BÅDA TVÅ, MEN ATT JUPPIE FÅR LIOGGA I EN MJUK OCK SKÖN SOFFA MED MASSOR AV KUDDAR OCK GOSIGA FILTAR OCH ÄTA PRALINER FRÅN ETT GULDFAT OCK TITTA PÅ REIDAR NÄR HAN LYCKLIGT OCH FRI FRÅN BANDAGE OCK SMÄRTOR GÅR OCK BETAR. LIVET ÄR HÅRT.

3 kommentarer:

Upplagd sa...

Käraste Tina,
Jag vet inte någon som varit mer värd ett "överlevande" djur än du.
Förstår att det känns asjobbigt. Men du såg till att hans liv på jorden blev paradislikt så länge han var hos dig. Och du gjorde verkligen allt. Det går inte att ta ner månen, men för vissa djur och människor är man faktiskt beredd att ändå försöka!
Kramis från flocken på Larstorpet.

LovisoHedda sa...

Då sitter säkert din Juppie-fröken och min Ronja-fröken i samma soffa och förfasar sig över dessa hästar som förutom att dom är alldeles för stora, till råga på allt dessutom gnäggar så att man får ont i öronen och måste gå och gömma sig...(helst under en av kuddarna)

LovisoHedda sa...

..och Reidar leker med vår lille svarta fölispojke. Jag tror dom har det gôtt allihop!
Kramisar fån Kungsbacka