måndag 7 april 2008

Ledig!


Nu är jag äntligen ledig ett par dar och det är riktigt skönt! På mitt nya jobb har vi bara två helger på 7 veckor men då jobbar man 28 timmar från fredag eftermiddag till söndag kväll så man är ganska trött när man går av helgpasset.


Så i dag har vi bara latat oss jag och vovvarna (nästan i allafall)och när det blev tråkigt började jag att trimma började med Isac, gud vad fin han är den killen, jag är så glad för att Barbara lät mig få köpa honom, dessutom är han så himla glad, trevlig och mysig.

Jag brukar ta hela mitt lilla gäng samtidigt och trimma, bada och fixa det är så sskööönt när alla är fina och färdiga, jag är så pedantisk när det gäller mina små hundar vill att dom alltid skall vara fina, iordninggjorda och välskötta. Jag tror dom själv gillar det ochså för dom är så diviga när dom är färdiga.
Valparna blev 6 veckor i går så det är riktigt drag i dom små Talibanerna nu må ni tro. Dom fick sina klor klippta och blev avmaskade vilket inte alls mottogs med någon överdriven förtjusning.
Det är så otroligt mycket jobb när man har sådana här små liv, dom skall matas, det skall städas, dom skall ut i friska luften, det skall klippas klor, avmaskas, fotograferas, socialtränas och socialtränas igen, jag förstår inte hur uppfödare orkar och klarar av att ha ibland både två och tre kullar åt gången och försöka sköta valparna som man skall för att de skall bli trevliga vuxna individer, själv hade jag blivit gråhårig:-)) Vilken tur att vi är olika!


I dag fyller vår lilla svärson ROBIN år HA DET ÄRAN PÅ FÖDELSEDAGEN GRABBEN!
Kram hela dan Tina


Inga kommentarer: