söndag 15 februari 2009

Då var det dags igen!!!

Reidar!

Nu har jag gjort det igen! Fast jag aldrig mer skulle och knappast absolut inte med min dåliga lön eller rättare sagt min månatliga slant med Kladda pengar nej det är sant jag skulle aldrig mer köpa på mig ett djur i desperat behov av hjälp men jag har kommit på att ordet "ALDRIG" inte finns med i mitt lexicon och jag har förmodligen inte lärt mig betydelsen av det ordet i skolan heller för den delen.....dåliga lärare jag måste ha haft i Svenska!!!

Jag läste en annons på Blocket och kunde inte låta bli att maila till ägaren och trots att jag satt på mina händer så slet dom sig ändå och började skriva!
Det hela handlade om en häst en Svensk Halvblodsvalack 6 år gammal vid namn Reidar!

Jag och min äldsta dotter Sandra var och tittade på honom det tog 20 sekunder sen hade jag köpt honom! I går var jag och min lilla dotter Ida och hämtade honom. Lilla Reidarpojken den snällaste hästen jag varit med om nånsin har mugg på båda sina bakben eller rättare sagt det var säkert mugg från början men nu är båda bakbeben tjocka, såriga, variga, luktar så får man det på fingrarna så går inte lukten att tvätta bort igen inte om du så sticker ner fingrarna i kokande vatten med såpa, det är stora såriga valkar och på några ställen i karlederna kan man stoppa in nästan ett helt finger det såg jag inte när vi varoch tittade på honom men det har förmodligen blivit fistelgångar av infektionen!! Hon som vi köpte honom av hade tagit emot honom till försäljning??? av den tidigare ägaren någon gång i höstas men köpte honom direkt när hon såg honom! Men hon har problem med ryggen och gården är såld så hon kände att hon inte orkade mer!

Jag har ingen aning om vi nånsin kan få honom frisk men jag måste göra ett försök det är han värd jag vet bara att vi har ett stort jobb framför oss med många timmars arbete varje dag med sårtvätt och smörjor, det finns så klart ingen försäkring som täcker det här och det kommer att kosta MASSOR med pengar men jag får väl jobba extra och kanske sluta röka!
I morgon kommer min veterinär Malin så får vi se vad hon säger...hon kommer förmodligen först att svimma när hon ser honom men å andra sidan är hon så härdad när det gäller mig och mina rädda hela världen projekt och när första chocken lagt sig blir hon lika engagerad som jag, och Malin o jag tillsammans brukar kunna uträtta underverk! Jag ber till Gud att det blir så den här gången ochså!

I morgon skall jag ta kort på lilla hästen så ni får se honom och........ alla där ute håll alla tummar ni har för honom han lär behöva det och ni kommer givetvis att få följa honom här i bloggen och en sak till nu kommer jag att vara ännu mer upptagen så kära vänner ha överseende med mig, jaga mig på mobilen eller maila till mig:-)) till slut får ni tag i mig det lovar jag!!

Jag har så många fina kort i min kamera på allt möjligt men jag är totalt utmattad och orkar inte ens hämta sladden för att lägga in dom så jag får göra det i morgon!!

Kram hela dan Tina

PS Vill skicka en miljon kramar till en mycket mycket kär vän till mig som just är opererad! Kämpa på du det säger jag dig du vet att jag inte tänka mig livet utan dig o hör sen!!!!


1 kommentar:

Upplagd sa...

Åh Tina, jag är en av dina fans och jag beundrar dig så - inte bara för alla vackra aussies, det här med Reidar lär bli ett hästprojekt!
All lycka!