söndag 22 februari 2009

Reidar Rapport, Valputställning och lite allt möjligt!

Reidar mår mycket bättre efter en veckas penicillinbehandling och resten av hans medicinering det har verkligen har gjort susen. Det är så roligt och underbart men samtidigt gör det mig så jävla förbannad och ledsen att han har behövt att ha så här ont och varit sjuk så länge när han på så kort tid svarat så bra på medicinerna. Han är inte längre inflammerad i sina sår därmed är den fruktansvärda lukten ochså borta. Jag har gått ner minst fyra kilo sen den lilla stackaren flyttade hit, jag har spytt o skrubbat sår o skrubbat sår o spytt så ingen är tacksammare än jag att den fruktansvärda stanken är borta, det är ju bra att bli smal o komma i bikinin till sommaren men herre gud det finns trevligare sätt att banta på!! Ida har varit här nu i kväll och hon blev ochså överaskad att det såg så fint ut. Det är så klart lång väg kvar men vi tar en pytteliten milstolpe åt gången. Veterinären kommer på Torsdag så får vi se vad vi skall göra här näst, kanske måste vi ta in Reidar på Djursjukhuset för att bränna eller operera bort allt Svallkött jag har faktiskt svårt att tro att jag kan få bort alltihopa trots att jag lägger många timmar om dan på sårtvätt så om vi blir tvungna att söva honom och få honom opererad så bli inte förvånade om ni läser i tidningen att det har varit bankrån någonstans det är förmodligen jag som är den skyldiga måste bara skaffa mig en rånarluva och en vattenpistol! Eller förresten jag har skaffat ett par nya supergulliga väninnor och den ena av dom har guld i Pistolskytte kanske jag kan få den lilla söta damen med mig på Bankrånar turne´vi gör ju det för en god sak! Skämt åsido pengarna skall skrapas ihopa om jag så måste ta banklån !!!!!

I går var vi på valputställning i Hässleholm vi hade lille Mopps med oss, Indianas och Isacs lille son som vi behöll, han skötte sig utmärkt och tyckte det var jättekul stackars lilla gosse måste väl ha fått en chock knappt eller aldrig gått i koppel snacka om att bli slängd in i verkligheten men blev han chockad så märktes det i alla fall inte han dansade runt hur lyckligt som helst hur det gick för honom kan ni läsa under nyheter!

Han skaffade sig en liten Ulltotts kompis med kallelsenamnet Yaikes, jag säger bara vilken goding!!! Det gick ochså jättebra för honom på hans första utställning BIR och BIG 1 och den lilla killen hade ochså en supertrevlig dag!
Givetvis måste man lära sina små barnbarn i tid att göra entre i utställningsvärlden så lille Casper var så klart ochså där med sin lilla Mamma för att heja på Mopps!! Här är han med Mormor! och här är han med sin lilla söta mamma!!!


Jag har ochså varit duktig att fotografera våra små valpar i Q-kullen dom är 4-veckor i dag och så här jättesöta är dom!

Jag har ochså bestämt att dom skall heta
Nellyson's
Q Sounds Like U =Tik
Qoca-Qola=Tik
Qlumsy Qlown=Hane


Jag skall sätta in fler bilder på valpnytt måste bara förminska dom först jag har ochså tagit nya bilder inne i vårt hus måste bara få tillbaks dom från min kära webmaster som har förminskat dom till mig det tar ju annars en jäkla tid att ladda upp dom här på Bloggen!! Min kära fixare Inga hon är så snäll hon !! Aldrig att hon säger nej när man behöver hjälp hon är en riktig klippa!!

Jag har förresten kommit på en sak till som är viktig, alla besökare jag har på min hemsida som inte förstår Svenska kanske tror att jag har gjort illa Reidar så jag måste skriva ett litet inlägg på engelska så även dom förstår att Reidar är en häst som jag har köpt och att han var sjuk då han kom!!!
Det var nog allt för nu!
Kram hela dan
Tina











3 kommentarer:

Upplagd sa...

haha Tina, det var här hos oss i Nynäshamn det var bankrån. Men jag hjälper dig gärna med ett rån om det kan hjälpa Reidar!
Kram från Eva (som har Elviz från Inga)

Inga sa...

Vilka härliga bilder! Jag är så obeskrivligt glas att Reidar svarar så bra på behandlingen, så stolt över all den kärlek som du sköljer över denna vackra häst. Jag har kvar Rebeckas vatten gevär, så vi är redan 3 i rånar ligan :))
Efter att sett bilder på den röda valpen, asså, den lille röde pojken, måste jag säga att han har fått det perfekta namnet :))) "kluckar små skrattande"

Kennel Nellyson's Dagbok sa...

Det är bra tjejer, vi hyr en minibuss sen åker vi på Rånarturne undrar hur mycket pengar vi kan roffa åt oss, tre tanter i rånarluvor och vattenpistoler, vi kommer inte ens att skrämma ett par gråsparvar och jag tror inte vi får i hop mer än ett par korvöre. Det kommer inte ens att räcka så långt så Reidar får upp ett par framben i transporten på väg till djursjukhuset:-))))))))))
Men ni är allt gulliga båda två!!!!!
Kramar Tina