tisdag 17 november 2009

Barnvakt!!!











I fredags alltså fredagen den 13:e var jag barnvakt till lilla barnbarnet och hans bästa kompis rakt över gatan 7 månader gamla Isak!
Mammorna skulle på Spa....så sant slit ut en generation åt gången:-)) Men jag ställde upp med glädje för båda dom små mammorna är trötta o behövde skämma bort sig lite!! Jag vet själv hur oerhört trött jag var när jag var småbarnsmamma å helt ärligt........ bebisar i alla former är det bästa som finns!!!

Gossarna var snälla o jag var en jätteduktig barnvakt, båda gossarna sov middag samtidigt sen var dom hungriga samtidigt å då var det lite körigt...faktiskt.... för Isak ville ha välling o Casper skulle ha sin gröt men vadå vi är ju födda med två händer o armar så lilla gossen i knäet å nappflaskan i den ena handen o Casper i sin matstol å grötskeden i den andra handen!! Mata, leka, byta blöjor, ja jag kan säga att jag var lite trött efter den dan!! Men Rasmus hjälpte mig att roa gossarna några timmar så det var till mycket hjälp!!

1 kommentar:

Upplagd sa...

Käre värld vad du är modig! Jag ska ta hand om dotterns lille trea nu till månadsskiftet när hon ska på jättepartaj och jag är lite nervös. Har ändå vanan sen tidigare. Man blir harigare med åren, men jag hoppas på assistans vid behov av de bägge stora
bröderna!
Trean är också sju månader. Och har börjat ta sig fram på golven medelst hasning...Ljuvlig krabat!
På återhörande, kramis!