fredag 13 november 2009

Detta är faktiskt lite roligt......

eller inte!!!!!
I måndags skulle min lilla kloka , söta, rara son skriva upp till körkortet!!!
På fredags eftermiddag kom gossen på att hans pass var...borta...bortslarvat....förkommit på något vis, han sa att sist han hade det var när han var på två tjejkompisars födelsedags fest!!! VArför hade du det med där frågade kloka modern....jag alltså! Jo för att dom hade bar där så klart!!! Okey vi har letat som idioter hela helgen...överallt, vi har ringt till kompisar o vi har letat igenom precis varenda centimeter av huset....men inget pass!! Så på måndagsmorgon var jag uppe i ottan...vad ovanligt då....! JAg tänkte vi skulle köra till polisstationen för att försöka fixa ett tillfälligt pass men se det gick inte för det gjordes bara i MAlmö, jag ringde till vägverket men se det gick inte att skriva upp inte ens om sonens mamma identifierade och legitimerade sin lilla gosse Så vi fick boka en ny tid för uppskrivning och uppkörning och..göra ett nytt pass till gossen..massor med pengar kostade detta ju givetvis och tid och ledigt från jobbet och en massa nervösa nerver o en massa Sms till kompisar o förklara att tyvärr inget pass=ingen uppkörning!

Men se på fan i morse berättade gossen för sin mamma att passet kommit tillrätta, jag sa har det var hitta du det... kom ska jag visa dig o uppe på väggen bakom Elementrören där satt PASSJÄVELSKAPET, JAG SA VAD FAN GJORDE DU NÄR DU HITTADE DET? JAG BLEV FÖRBANNAD O GICK O LA MIG!!!!!! DESSA SÖTASTE UNGDOMAR!!!! dOM SOM GÖR ATT MAN ÅLDRAS TIOTUSEN ÅR PÅ EN DAG!!!

RASSMUS I LOVE YOU!!!

2 kommentarer:

Storasyster sandra sa...

Ja, det man inte har i huvudet , får man ha bakom elementrören:)

Inga sa...

Nu måste nog tant Inga från kungliga huvudstaden Stockholm komma & ptata lite med sin Rasse Rasmusson :-)))